Galoppstall - check

Igår var jag och hälsade på de som hade galoppstallet och det verkar helt okej så jag kommer börja där om två veckor. Kommer inte bara behöva göra skitjobbet utan kommer också få rida och träna hästarna. Spännande! Särskilt eftersom jag inte har suttit på en häst på fem månader nu och dessutom måste stå upp. Brukade ju trilla av Vendy när jag satt ner i skritt hemma så...

Var precis och pratade med managern på jobbet och han verkade inte jätteglad först eftersom det är lite kort varsel men men. De ville först att jag skulle börja på fredag men det är lite väl eftersom jag måste hitta någon som kan flytta in istället för mig också.


Var nog de enda nyheterna jag hade för tillfället. Jag och Emma gjorde lasagne i måndags, Josh (jobbar som kock) bestämde sig för att kika förbi och kolla så det var ätbart. Kändes inte jättebra att laga mat när någon som är kock skulle äta men alla överlevde och ingen blev matförgiftad så jag antar att vi lyckades hyfsat bra, även om vi fick lite ont om köttfärs i slutet. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter skoj med det nya jobbet, men se till så du inte slår ihäl dig.

Så ni lyckades fixa iordning lägenheten såpass att ni kan laga mat igen.

Här hemma har det blivit vår nu blåsippor och krokus blommar.

Härligt.

2012-03-21 @ 07:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0