Häjj Häjj Bloggen!


Nu senaste veckan har jag väntat på att få svar från ett jobb som hästskötare jag sökte för att kunna få ett andra Work & Holiday visa (Annars kan man bara få ett vilket jag är här på nu, men om jag gör ca 3 månaders farmjobb kan jag alltså få söka ett nytt likadant om jag vill) Så hittade en annons som hästskötare i ett dressyrstall som verkade toppen men dessvärre fick jag det inte.

Det är väl ungefär vad jag gjorde förra veckan. Väntade väntade och väntade lite till. Nu får jag väl börja leta efter något liknande för jag är inte helt säker på att jag orkar plocka frukt eller så i tre månader för ett andra års visa och jag vill helst komma iväg nu i april.
 
Jag gav mig även på att försöka ändra bloggdesignen men eftersom jag körde fast lite får ni stå ut med den gamla ett tag till tills jag har orkat lura ut hur det fungerar. Nu har det varit varmt och skönt i några dagar så just nu är jag inte helt sugen att sätta mig med det, kändes mycket enklare förra veckan när det var "kallt" och tråkigt.

Förra tisdagen var vi på zoo! Emma var jättetrött och grinig och tyckte inte alls det var kul och ja, jag var den enda som är tillräckligt barnslig och omogen för att faktiskt tycka det är hur kul som helst.

I måndags var det även Labour Day här, vilket innebar att det var helt packat på jobbet, så jag slutade nog inte förrän halv 3 eller så på natten och sedan skulle alla dra ut. Jag kände däremot att närmare 14 timmars arbetsdag behövde få ett slut så jag gick hem. Är lite nervös inför helgen då det är St. Patricks Day och jag bor ihop med fyra irländare. (Adam åkte i söndags och en ny irländare flyttade in) Har hört historierna och jag är inte helt säker på att jag kommer överleva det där....

Allt för denna gången skulle jag tro, nu ska jag försöka hitta ett nytt hästskötar jobb!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Synd att du inte fick jobbet i dressyrstallet. Hoppas det löser sig. Har fått iväg paketet till dej, men det tar väl en månad innan du får det.



Ha det bra

2012-03-14 @ 09:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0