St.Patrick's day

Okej, inte världens genomtänkta dag.

Först tänkte vi att vi skulle ha bbq men så fanns det ingen gasol till grillen så det slutade med att Conor stod och stekte alla 18 hamburgare medan vi andra mer eller mindre satt ute och göttade oss i solen och drack öl.

Problemet var väl att jag skulle börja jobba klockan åtta senare på kvällen och givetvis tyckte inte Emma, Josh och James det så de lyckades övertala mig att ringa in och säga att jag var sjuk... Nog första gången det har hänt, men jag ser det som lite payback efter alla gånger de har ringt och sagt att jag inte behövs en halvtimma innan jag ska börja. Jag hade åtminstone den goda stilen att ringa flera timmar i förväg...

Tror dock att det är därför som jag mår som jag mår idag. Som jag förtjänar helt enkelt. Var lite orolig att jag skulle behöva jobba klockan ett förut men tack och lov blev det klockan sex. Tar tillbaka vad jag sa igår om att fira St.Patricks i Dublin med hela högen nästa år. Om jag mår så här kass när det är i Aussie vill jag inte veta hur det skulle vara efter en kväll i Dublin...

I alla fall, efter att vi hade käkat hamburgare, druckit öl, tre stycken pajjat ena soffan, jag spanat in det största spindeln jag någonsin sett (bild kommer) och sparkat i en sten skulle vi dra oss iväg till en pub. Dessvärre delade vi på oss så Emma, Sean och Conor drog i en taxi medan jag och några till tog en annan. Problemet nu var att Emma gav oss fel adress så det slutade med att vi åkte till fel ände av stan och det tog oss säkert en timma innan vi hittade de andra på rätt pub. Till slut fick inte Emma komma in efter att ha varit ute och rökt så folk gick och köpte mer öl och parkerade sig här hemma hos oss för några timmar till. Klockan var bara 22 när vi lämnade puben så ingen ville riktigt sluta och åka hem.

Idag ser det ut som något detonerade i vårt kombinerade kök och vardagsrum igår kväll. Herregud säger jag bara, stopp i avloppet är det också så vi kan inte diska och börja ta itu med det heller...

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Du får skicka efter Sebbe, så fixar han avloppet!

Då kanske du blir jockey, nu också!

Don´t dream your life, live your dream!

2012-03-19 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0