Soundwave!

Så jag började dagen runt 9 tiden (är rätt svårt nuförtiden att gå upp så tidigt) mötte upp med folk på tåget in mot city och efter frukosten gav vi oss iväg till festivalområdet.

Jag var lite orolig, när tåget supersegade och jag såg alla människor att jag skulle missa Zebrahead (gissa om jag hade varit grinig då!) men sprang in till deras scen alldeles lagom till tonerna av Postcard from hell, vilket gjorde mig helt tokglad så att jag genast tappade bort de andra. Roligaste var att de hade satt upp en beachbar på scenen med bartender och allt i hawaii-stuk med två stycken som satt framför, drack öl och kollade på när de spelade.

Tittade på Zebrahead, som avslutade med flaggan i topp och The Anthem, även om den bästa låten nog var Hello Tomorrow. Dessvärre spelade de aldrig Rescue Me (såvida de inte började med den) så lite ledsen blev jag då.

Efter Zebrahead gick vi till Dredg, vilka var så tråkiga att jag inte ens har något att säga om dem. Inte mer än att jag satt och retade Josh just för att de var så tråkiga eftersom det var han som ville se dem.

Från Dredg direkt till Lostprophets, vilka också var helt underbara, även om de följde Zebraheads (och alla andra av mina band den dagens) mönster och skippade mina favoritlåtar.... Så som 4am Forever, For He's a Jolly Good Felon osv.. De var i alla fall mycket roligare (och snyggare) att titta på än Dredg iaf!

Efter Lostprophets hade jag tänkt att jag skulle se You Me at Six och Relient K men eftersom jag
1. Inte är jättefan av förstnämnda och
2. Inte hört sistnämnda på år och dar kände jag att det var bättre med en paus. Hängde med de andra för att se A Day to Remember, vilka jag aldrig har hört vad jag vet, men ändå var helt ok innan jag drog iväg för att se Street Dogs och Josh blev helsåld på dem. Tokigt värre under deras konsert som alltid och Josh pajade sina solbrillor han köpt två timmar tidigare i en mosh...

Sedan gick vi för att kika lite på In Flames och Limp Bizkit, fick höra att senast Limp Bizkit spelade här i Melbourne klämdes en 16 åring ihjäl mot staketet så hela konserten var till hennes ära.

Efter det var det dags för The Pretty Reckless och ingen blev gladare än mig när de spelade Zombie. På något sätt hamnade jag nästan längst fram från att från början varit längst bak. Väl därframme insåg jag att jag nog var äldst så då ville jag inte vara kvar där längre... De drog i alla fall igenom i stort sett varenda låt de hade vilket inte är så konstigt eftersom de har typ ett album...

Mötte upp med resten efteråt, kollade lite på Slipknot innan det var dags för The Used, vilket kan ha varit bland det sjukaste någonsin. Två "Wall of Death" i The Bird and The Worm, varav jag hamnade i första raden på under den andra, x-antal moshar och circle pits konserten igenom. Våldsamt värre det där. Ett under att ingen blev mos under den konserten.

Jag trodde inte det skulle vara så mycket folk där eftersom Slipknot spelade samtidigt men johodå!! De drog en av de nya låtarna från nya albumet och det mesta av det bästa såklart. Dock inte Hospital som jag hade nynnat på hela dagen och som jag verkligen hoppades på. Försöker för mitt liv komma på om de spelade Blood On My Hands men kommer inte fram till något. Känns änna som att de borde ha gjort det men de börjar ju komma upp i några album nu så de har ju lite att välja från.

The Used var sista bandet jag verkligen ville se så efter det var jag såpass mos och trött att jag nästan var redo att åka hem (halv 9) men stannade kvar för att se lite av System Of a Down och på vägen ut kollade vi ett par låtar med Angels & Airwaves. Fick bli donken innan vi skuttade på tåget hem som jag såklart nästan somnade på...

Allt som allt, en helt grym dag. För första gången den veckan sken solen, vilket jag inte hade räknat med, så givetvis blev jag bränd. Men det gör inte så mycket för nu har det nästan lagt sig.

Inser att detta måste vara ett av världens tråkigaste inlägg för alla som inte har hört talas om banden, låtarna eller ens gillar att gå på festival, men jag gillar't och detta är det enda som hänt senaste dagarna (förutom att jag nästan tappade en tallrik i huvudet på Emma igår på jobbet, men jag missade och den svichade vidare ner för trappan och landade framför fötterna på James...)

Nu är klockan 1 på dagen här. Jag har varit vaken sedan 8,30 och börjar undra vad sjutton folk gör på dagarna. Innan klockan var 10 hade jag hunnit med en promenad, gå till banken och till affären. Sedan dess har jag käkat frukost, skrivit detta superinlägg och spånat på framtida planer.. Börjar bli lätt uttråkad nu så jag hoppas de andra vaknar snart!

Kommentarer
Postat av: Alex

Haha! Varför är jag inte förvånad över att du lyckades tappa bort de andra?! ;)

2012-03-07 @ 19:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0