Absolute boredom

Alex säger att jag inte uppdaterar tillräckligt. Problemet är att jag inte har något att uppdatera om! Dagarna ser ut som följande: Vakna upp runt 10-11 snåret, sedan tittar jag massa på tv-serier på Project free tv alternativt kollar runt på YouTube eftersom Spotify inte finns här. Har sett varenda musikvideo till mina favoritlåtar snart. Det gör jag tills jag börjar känna att jag borde göra något, vilket brukar betyda att jag går till gymmet och/eller stranden, kommer hem, duschar, äter och gör mig redo för att jobba.

Irländarna brukar sova till runt klockan tre, Adam brukar gå upp samtidigt som mig ungefär men så börjar han jobba vid 12 oftast, medan jag börjar jobba runt sju på kvällen.


Vissa dagar, som i torsdags, när jag jobbar dubbelpass blir det inte alls mycket gjort. Vaknar ungefär samma tid, äter lite, tittar lite på Youtube och sedan är det dags att göra sig redo för jobbet. Eftersom det är söndag idag betyder det att alla säkert kommer att gå ut ikväll vilket alltid slutar med att vi kommer hem runt 6 tiden på morgonen, efter att ha hängt på standard ställena: Först på jobbet (förra veckan kom någon ner med en 10 liters hink strawberry daiquiri, dröjer innan jag dricker det igen, och vi gick därifrån runt 2 eller så) sedan går alla till 29th apartment som stänger runt 3, då går alla vidare till antingen Robarta eller Pretty Please. Inget av ställena är så där vansinnigt roligt så jag förstår inte riktigt varför.

Förra söndagen när vi kom hem började jag tydligen prata i sömnen.. Emma sa att det lät som jag höll på att bli tokig och jag pratade i säkert 1.5 timma innan jag äntligen tystnade. Tur att ingen förstår vad jag säger för jag tror inte att det har gått så långt som att jag börjar prata engelska i sömnen också.

Men nu har jag hört att David kommer hit i nästa vecka och kanske sover på vår soffa (inte alls jättebekväm...) så då kanske jag tar mig i kragen och gör något. Alternativt övertalar Josh eller någon annan att hitta på något för nu börjar jag bli sugen på att surfa. De har kitesurfing här längs St.Kilda beach så det kan hända att jag ger mig på det någon dag.


Just det, pratade med Sanna häromdagen. Hon verkar tycka om London och vill stanna där. Så vem vet, det kanske är där jag hamnar sedan också, hann ju inte se så mycket när vi var där med jobbet....

Kommentarer
Postat av: Alex

Bra uppdatering!

2012-01-30 @ 16:38:26
Postat av: Margareta M

Vardagen kommer ikapp en var man än är, verkar det som...tänkte på en sak... Bakning, hur går det med den nu för tiden? Bakar du några godsaker där nere? Jag bakade Michaelas ananaspaj och ska bjuda den på jobbet idag. Här har vi ca -15 nu och det verkar hålla i sig ett tag till. Hos dej nyper det inte så farligt i näsan, va? Va rädd om dej!/ moster M

2012-02-03 @ 12:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0