Dannys Diner -Ont

De senaste dagarna har det blivit lite ändring i vardagen eftersom David dök upp här i tisdags. Visade runt honom här i St.Kilda, sedan inne i City i onsdags och därefter drog vi till gymmet. Torsdagen blev lite lugnare innan vi beslöt oss för att gå till takbaren inne i City. Tog mig en timma och massa telefonsamtal innan vi hittade dit, för att upptäcka att hissen upp inte fungerade så det blev en himla massa trappor att gå upp för. Som om jag inte redan hade träningsvärk i mina ben...

Iaf, han åkte iväg igår med ett par norska tjejer till Great Ocean Road, jag ville med men då skulle jag missa alla mina jobbpass denna helgen. Så jag får väl försöka göra det en annan gång. Har ju sett en liten del men inte 12 apostlarna (som sägs vara 11 nu?!) eller ja, hela helt enkelt.

Har inte bakat något här än Maggan, är fortfarande livrädd för spisen eftersom det är gas. Vet knappt hur man får igång ugnen, har för mig att Sean hjälpte mig sist. Och bara för det blev jag jättesugen på kladdkaka... Inte direkt jättekallt här, ligger nog runt stabila 30+ och solsken så jag kan inte säga att jag saknar gå runt på cider och hacka tänder iförd långkallingar, 3 tjocktröjor, väst och mössa.

På tal om mat, så gick jag och David förbi ett ställe (Dannys) på vägen hem ifrån spårvagnen här i St.Kilda i torsdags kväll, som jag hört massa bra om. (Bland annat att man inte behövde äta på en vecka efter en av deras burgare) David som var hungrig tyckte det var en bra idé att käka där när vi ändå gick förbi och jag svär, jag har aldrig varit så mätt! Och då fick jag "bara" i mig en enkel burgare och några pommes. Måste ha varit någon form av burgare som expanderade ytterligare i magsäcken, för jag trodde mina revben höll på att knäckas.

Kom hem, försökte sova, men hur jag än försökte så gjorde det bara ont. Tog nog tre timmar eller så innan jag kunde sova.

Vill inte veta hur David kände sig som valde dubbel burgare med ägg och bacon + pommes....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0