Alla hjärtans dag

För det första: Avskyr Alla hjärtans dag och jag ska aldrig mer jobba i en restaurang när det är denna "speciella" dag.. Helt kaos och sjukt stressigt... Dessutom kom alla på en och samma gång, vilket betyder alla ordrar på en och samma gång så egentligen borde jag kanske inte klaga, efter att ha sett hur det såg ut i köket ... Men jisses, jag har precis börjat lära mig hur man hanterar en egen sektion med egna bord och nu detta!

Surfingen var våldsam. Vet inte hur jag ska beskriva det bättre. Lite för höga vågor för mig! Känns som jag spenderade mer tid under vattnet än vad jag gjorde på brädan. Bara att ta sig ut tillräckligt långt var ju ett fyspass i sig. Tog ungefär ett steg framåt och åkte 4 steg bakåt hela tiden av de där jäkla vågorna. Men skoj var det även om en våg träffade mig rakt i skallen och jag svär på att jag hörde min nacke knäckas lite grand.

Innan vi började surfa var vi vid en annan strand med massa "rockpools" (Små pooler i berget som är fyllda med havsvatten när det är ebb och som inte syns när det är högvatten) Hittade en grotta också som jag var inne och tittade i, dessvärre lämnade jag ju kameran i bilen istället för att ta med den ner så jag stal några bilder från Josh. (Tror även det kan komma upp en film på när jag försökte lära mig surfa längre fram.)

Och just det, körde bil för första gången i måndags, på fel sida vägen och med ratten på fel sida. Hur nervös som helst var jag fast att det nästan var tomt på gatorna. Flippade ur lite grand i varje korsning eftersom jag inte kunde komma på vilket håll jag skulle kolla åt först och hur jag hela tiden tänkte på att inte svänga över i höger fil. Det mest irriterande var dock att de även har blinkersen på fel sida så varenda gång jag skulle använda blinkers drog jag igång vindruetorkarna istället... Blev aningen utskrattad.

Kommentarer
Postat av: Ida

Äntligen hittat din blogg! Jag e ju hur dålig som helst att hitta/läsa bloggar. Hur som helst, det där med bilkörningen, helskumt! Men vänta bara tills du kommer hem, ganska skumt i korsningar då oxå! Kram

2012-02-21 @ 07:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0