Såå...

Så nu har det gått några dagar sedan sist igen!

David kom tillbaka hit i måndags, vi gick till Queen Victoria Market inne i Melbourne i tisdags och kikade runt lite. Hann inte med så mycket eftersom vi kom dit en halvtimma innan det stängde men jag har sett ett par vinhållare jag vill ha. Efteråt mötte vi upp en fransk tjej som åkte Great Ocean med honom och visade henne en av takbarerna inne i city innan jag åkte hem för att jobba.

När jag och Emma jobbade i tisdags kom en av kockarna med tre tallrikar "seafood linguini" så nu har jag även testat "prawns" (Kommer få sätta upp en ny kategori med matäventyr här snart..) Emma prövade musslor men det kommer nog dröja ett tag innan jag ger mig på det. I förrgår fick vi även smaka på biffen de har med potatismos, sparris och någon form av ärtpuré. Sparris var inte jättegott...

Igårkväll gick vi på bio inne i Melbourne och såg Safe House efter att jag hade varit på spinningen. Var helt okej men det tog ett tag innan jag förstod vad den handlade om eftersom jag inte hört något om den alls. Joel Kinnaman och Fares Fares är med upptäckte jag dock. Josh skrattade rätt hårt när det visade sig att de var "de onda" eftersom det var precis det han sa att de skulle vara när jag påpekade att de är svenskar.

Nu sitter jag och lär Seán spela gitarr, Time of your life - Green Day. Hans kompis kom hit för ca två veckor sedan för att sova på vår soffa, efter en vecka upptäckte jag att han hade tagit en gitarr med sig... Inte ens Adam nämnde det för mig och vi som pratade om att köpa en billig skitgitarr bara för att ha något att spela på.

Vad mer?
St Kilda festival pågår, tänkte försöka springa och kolla på ett band på söndag, Stonefield, har bara lyssnat lite grand på dem men spela kan de! http://youtu.be/CPTVbWvW240 De kommer tydligen från trakterna häromkring Melbourne om jag fattat det hela rätt.

Upptäckte precis att det var fredag och inte lördag, tror dagarna börjar flyta ihop lite grand nu.

Just det, i söndags var det pride-festival här i St.Kilda, liknande den de har i Stockholm. Dessvärre var det storm här så det förstörde det hela lite. Palmerna låg ner i vinden och regnet vräkte ner. Första riktiga stormen hitills tror jag.

Har även skickat in papper för internationellt körkort, ifall att jag får för mig att köra bil här. Är lite tveksam dock nu när jag inte har kört på nära fyra månader. Dessutom kör de på fel sida vägen och med ratten på fel sida, så jag skulle nog behöva övningsköra lite först. Fast det verkar dock väldigt roligt att åka iväg så som David gjorde, känns som att det är det bästa sättet att resa runt på här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0