Delfiner!

Igår kan ha varit den bästa dagen någonsin!

Masade mig upp vid halv 6 (!) för att åka iväg någonstans och göra någonting. Det var allt jag visste förutom att jag skulle behöva kamera och badkläder.

Efter ett tag insåg jag att vi var på väg till Sorrento och att vi skulle med en båt kl 8. Väl på båten missade jag lite vad det handlade om när jag var och bytte om medan alla började prata, men till slut insåg jag i alla fall vad det hela handlade om, simma med delfiner!

Ångrar så att jag inte har någon undervattenskamera, har tänkt att jag ska hyra en när jag åker och dyker men jag hade verkligen kunnat behöva en nu.

Först såg vi några ifrån båten men eftersom de inte verkade så intresserade av oss så var det ingen idé att hoppa i vattnet utan i stället åkte vi iväg för att snorkla med sälar som var en bit bort.

Efter att ha simmat runt med dem ett tag åkte vi återigen för att försöka hitta några delfiner som ville simma med oss och till slut sa de till oss att hoppa ner på den lilla plattformen som var baktill på båten. Efter att delfinerna visat lite intresse hoppade vi sedan ner i vattnet och för att hänga tag i båten, för att lite släppa taget och hänga tag i ett av repen som hängde från båten. Jag missade så klart repet första gången så höll på att flyta iväg en (båten rörde fortfarande på sig) tills någon högg tag i mig och visade vart repet var :P Sedan var det bara att hänga där med mask och snorkel och titta runt. Delfinerna kom upp jättenära så det var lite lockande att försöka klappa när de simmade förbi på en armlängds avstånd.

Gjorde detta ett par gånger (lyckades få tag i repet de andra gångerna) och hela tiden simmade delfinerna runt omkring oss. Guiden sa åt oss att "sjunga" i snorkeln, mer eller mindre försöka låta som en delfin, och de verkade förstå vad det handlade om för de dök upp runt oss hela tiden.

Sedan när vi såg dem från båten verkade det vara hur många som helst! Tror de sa att det var omkring 15st allt som allt.

Efteråt åkte vi och käkade frukost innan vi åkte hem och sov i några timmar. Sedan ringde James och ville att vi skulle gå och kolla på bio med honom och Sara ( en svensk tjej som delar lägenhet med James) Inte bästa jag sett men den funkade. Ska kanske till dem ikväll eftersom de har bestämt sig för att laga mat och grejer...

Hade i alla fall hur roligt som helst hela dagen igår med delfinerna, sälarna och bion. Lång dag men så bra!

Annars så har det inte hänt så mycket senaste dagarna, jobbade 12 timmar i sträck i söndags och herrejävlar vad ont i benen och fötterna jag hade. Helt klart inte van vid sådana pass längre!

David åkte härifrån i lördags för att ta sig upp till Byron Bay och senaste jag hörde var att han hade kommit dit. Vi var på Ikea i fredags bara för att göra något och för att David hade lite abstinens efter bearnaise sås, dessvärre hade de varken det eller sill (enligt David då, jag vill inte ha sill) däremot hade de Delicato bollar i restaurangen och det var nog det godaste jag ätit på hur länge som helst. Någon som har lust att skicka hit några?

På måndag kommer Hannes hit!!!!! Och på fredag nästa vecka är det Soundwave så nästa vecka kommer förhoppningsvis också bli jättebra! Börjar fundera lite på att resa vidare nu, har ju ändå varit här i 3 månader, men nu börjar de prata om att hyra ett hus i Apollo Bay för några dagar i början av April och det vill jag inte riktigt missa...

Ska försöka få upp de bilderna jag har från delfinerna nu i dagarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0