Sydney!

Efter lite om och men hittade vi till Sydney. (ville inte alls åka ifrån St Kildaoch kommer nog åka tillbaka dit längre fram) Jag tog mig upp i lördags för att fixa hostel och bussbiljetter medan Ida övergav mig för att mjölka kor under fredag/lördag menne... Vi råkade missa bussen så fick åka tåg i 12 timmar istället. Kan ha varit värre än någon tågresa jag gjorde när jag tågluffa men vi fick sett kängrus iaf!

Tog oss till hostelet och sedan däckade jag i 12 timmar ungefär. Riktigt välbehövligt efter dagarna i St.Kilda. Lite lugnare hostel här så det blir lite enklare att sova på nätterna men mycket tråkigare folk.

Idag (när Ida väl lyckades väcka mig) knallade vi iväg ner till operahuset och bron i värmen och tittade runt. Imorgon är det väl tänkt att vi ska ta oss till Bondi Beach och Ida känner en kille här i Sydney som skulle hjälpa oss att komma iväg till Blue Mountains nationalpark på onsdag så då får jag förhoppningsvis se koalor också :D

Har slutligen skaffat ett riktigt nummer nu som ska fungera lite bättre både med sms och ringa. 041 5746802
Bara så ni vet! Nu ska vi gå och laga till lite riktigt mat för första gången sedan vi kom hit. Har mest käkat rostat bröd, flingor och nudlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0