Melbourne!

Till att börja med så kan alla som är avundsjuka för att jag ligger på playan och steker i värmen sluta upp med det eftersom jag snart kommer frysa ihjäl. Ca 15 grader, molnigt och blåsigt. Hade dock varit ca 30 grader för någon vecka sedan och värmen skall vara på väg nu till helgen sägs det, så det känns lite lovande.

Resan ner gick utan problem. Idas pappa kände igen någon på Landvetter som kört dit sin son. Han skulle också till Australien så vi hängde ihop på planen tills vi kom till Singapore då han åkte till Perth. Han skulle ev åka hit till Melbourne/ Sydney om två månader när han hade jobbat klart där så då kanske jag möter upp med honom eftersom Ida lär ha åkt hem då.

Verkar vara ett bra hostel som vi fått tag på nu med en hel del skönt folk. Första som hände när vi kom hit vid halv elva i tisdagskväll var att bli bjudna på goon (Billigt skitvin, smakar ungefär som Tre Apor så jag klagar inte) av en av våra rumskompisar. Var ute med honom, hans syster och en amerikansk kille på ett par ställen här i St. Kilda igår. Varav ett ställe heter Red Eye bar och ja, lite passande kanske.

Igår fick jag även visa leg på att jag var över 15(?!!!!) när vi skulle in på det andra stället och jag så hoppas att den vakten bara drev med mig för det var lite väl tycker jag. Är inte heller en kotte som tror på att jag är svensk eftersom jag inte är blond.

Idag var vi på Victoria Market och kollade runt. Gigantisk marknad med typ allt. Mat, kläder, souvenirer osv. Ida köpte väl lite grejer bland annat en hatt medan jag lekte runt bland alla hattar som fanns där. Två vakter som såg mig skrattade åt mig när jag hittade en röd paljetthatt jag var tvungen att prova men aja, skratta då. Mötte dem en liten stund senare och då flinade den ene och frågade om jag köpte hatten, vilket jag inte gjorde.

Ikväll tänkte jag köra en lugn kväll och sova ikapp lite även om Ida nog funderar på att gå ut (Fick drinkbiljetter till Red Eye bar förut…) Tror en av våra rumskompisar var sugen på att gå dit också (två av dem drog visst idag) så Ida får ju sällskap oavsett hur jag gör. Hörde rykten om att det brukar vara pingviner på stranden om kvällarna så går kanske och pratar med dem istället.

Tror väl att vi ska dra oss uppåt Sydney på söndag och sedan hälsa på de Ida kände där någonstans. Efter det är Ida sugen på Nya Zeeland och jag pratade med den amerikanske killen igår som varit där och ja, i Queenstown lär det finnas ett grymt bungyjump så atteh… :D

Åker vi dit så åker ju Ida förmodligen direkt hem sedan så då kan jag åka vart jag vill men just nu har jag verkligen ingen aning. I Cairns där jag tänkt dyka blir det regnperiod i januari så det vore ganska bra att få åkt dit innan, men det är här i krokarna jag kommer känna folk så.. Jag har ingen aning.

Har förövrigt skaffat ett nummer här nere men jag fattar verkligen inte hur det fungerar. Har kommit på hur man ringer men inte mer så det lär jag nog slänga när det är slut. Tills vidare är det alltså +447924531815 som gäller. (Bara det att det är +44 är sjukt konstigt eftersom landskoden hit är +61…)


Kommentarer
Postat av: Linda

Fy fan vad avundsjuk jag blir om du hoppar bungyjump!!!!!!!

2011-11-04 @ 11:57:19
URL: http://stenqvist.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0