Aldrig mer....

Värsta natten och morgonen ever… 

 

Flyget skulle gå 6.55 och som tur var bestämde vi oss för att ta taxi till flygplatsen istället för att krångla med bussar och tunnelbanor vid halv 5 på morgonen. Problemen började när vi skulle checka in väskorna och tanten säger  ”Ni måste ha utrese-biljett i pappersformat för att ens få åka iväg” Vi kan eventuellt ha råkat missa den detaljen…

 

Så hittade internet och Ida fixade biljett hem till Sverige (1:a december). Jag lydde tantens råd och gick bort och pratade med en flygplansbokare och fick väl till slut fixat flyg till Melbourne den 3:e december. Då hade väl klockan börjat närma sig 6 och vi hade fortfarande inte checkat in våra väskor. Då var det dags att stöta på nästa problem…

 

 Eftersom Ida bokade sitt flyg online så fick hon ju då ingen biljett på papper, och försöka hitta en skrivare på en flygplats var fasen inte lätt… Så efter att jag löst mina biljetter så sprang hon runt som en tok och letade efter skrivare medan jag hoppade på stället och ringde och frågade var hon var eftersom hon som bokade mina biljetter sa att vi var tvungna att vara incheckade kl 6 senast och då var klocka tio i… Ångest deluxe

 

När vi sedan skulle checka in (Ida hittade en skrivare och kom rusande till mig i kön) så hade Ida bara fyllt i ”Josefine Larsson” när hon bokade de flygbiljetterna och på mitt pass står det ”Anna Josefine …..” (Varför tilltalsnamnet i mitten mamma?!) och det tyckte de heller inte om eftersom hela namnet måste vara med och stå precis som i passet. För Ida var det inga problem eftersom hennes namn står i rätt ordning…. Men det löste väl sig också till slut och vi kunde springa iväg till gaten som inte ens hade öppnat…

 

Höjdpunkten på den här morgonen var väl också att våra kära rumskompisar tyckte det var bättre att sätta sig i vårt rum och festa istället för att stanna kvar på krogen. (10 bäddars rum) De bjöd även in alla andra som var vakna också så… Tror jag sov ungefär en timma innan vi skulle iväg till flyget så idag har jag varit med död än levande kan jag säga..

 

Nu har vi försökt fixa lite biljetter och så för att åka runt här i NZ, får se hur det löser sig, jag är alldeles för trött för att ens orka just nu, men vi har ju lite tidsbegränsat med tid så…

 

Heja oss!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Heja er!

Ni verkar ha haft det ganska svettigt där, ett tag. Det strulet är jag inte avundsjuk på, men annars...Vad spännande allt verkar! Var rädda om er men ha kul!

2011-11-23 @ 13:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0