-

Ikväll har vi åtminstone ström här på hostelet. Vet inte vad som hade hänt igår men det var helt strömlöst häromkring och det stod poliser och dirigerade trafiken i gatukorsningarna. Tur jag hade laddat datorn så batterierna räckte för lite film

 

Det blev i alla fall både Bondi Beach och Blue Mountains nu i dagarna. Bondi var jättefint men hade nästan trott att stranden skulle vara större efter vad jag sett på tv men jag kan lätt förstå varför det behövs livräddare där. Massa stora vågor(!) och lite strömt här och var.

 

Igår, när vi kom hem från bergen, var vi allt lite slitna efter att ha gått runt på stigarna där uppe men det var verkligen värt det. Hur fint som helst! Sista utkiksplatsen vi var på efter att ha gått längs med ena bergssidan går inte att beskriva utan att man sett det själv. En klippa som stack rakt ut över dalen därnere med massa berg runt om.

 

Eftersom Ida kände guiden sedan de var här förra året så fick vi det lite billigare också och ikväll (som hon hade förstått det) skulle vi egentligen käkat thaimat ihop alla tre men de ville visst inte veta av mig :P Försäkrade henne om att det inte gjorde mig något om hon själv ville gå ut med honom så för min del blev det micro-pizza och uppladdning av lite bilder! Bra att öva lite på att vara själv inför hennes hemresa

 

Imorgon bär det av till hennes bekanta utanför New Castle (fem timmar med tåg) och ja, förstår väl inte riktigt vad jag göra där eller vad jag ska sysselsätta mig med men det löser väl sig. Kan hända att det blir lite off här under tiden, bara så ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0