Återigen i Melbourne

Är nu tillbaka i Melbourne sedan några dagar. Samma hostel som sist och några av de som har varit här länge kände igen mig. Hörde ett ”Swedish girl?” från balkongen ovan häromdagen och det är väl under den benämningen jag går under här eftersom ingen tror på att jag är ifrån Sverige. Blev tvungen att byta rum idag men det gör inte så mycket. En av killarna i rummet har högtalare med trådlös koppling till sin dator(Han är japan…) så det är (bra!) musik på hela tiden nästan.

Har träffat de vi umgicks med lite förra gången igen även om det mest blir på kvällarna eftersom de jobbar och så. Skönt att känna några lite grand i alla fall för jag blir änna trött på mitt eget sällskap. Hur står folk ut egentligen?!Men det blir ju lite konstigt, som igår, när jag mötte upp dem och de umgicks med de från sitt jobb. Har inte så mycket att tillföra i konversationerna då när de pratar jobb men det blev bättre sedan.

Imorgon ska jag gå en kurs om alkoholhantering så jag kan få jobba i bar- och restaurang miljö. Ska vara väldigt lätt och tar bara några timmar så jag är inte så orolig för den. Förhoppningsvis ska det vara ganska så enkelt sedan att få ett jobb. Pratade med Alicia och Ryan (de vi träffade sist) igår när vi var ute och verkar som att det ev kan finnas plats där men även, i övrigt, vara lätt att hitta bara man frågar runt. De har ju en del kontakter nu också så de skulle höra sig för.

Så jag hoppas det löser sig för jag kommer snart gå bärsärk om jag inte hittar något att göra. Visst, jättebra väder här nu men det är bara kul att ligga på stranden en stund. I övrigt vet jag inte om det finns så mycket att göra häromkring, som jag inte har gjort redan.

Träffade för övrigt en kille på flygplatsen i Queenstown i lördags som erbjöd mig surflektioner om jag åkte tillbaka till Sydney någon gång. Han höll på en del med extremsporter tror jag för han hade armen i paket efter att ha cyklat nerför ett berg där i Queenstown dagen innan. Fick ett usb-minne i form av en skruvdragare och lift till inrikes terminalen i Sydney också. Inte helt illa!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Hoppas att det löser sig med jobb och så, det är nog roligare när man har nån sysselsättning. Passa dej för hajarna om du ska surfa...

Här har vi fått lite snö nu(2-3 cm).

2011-12-08 @ 10:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0