-

Har haft lite fullt upp sedan provjobbet i torsdags. Fick det och har i princip bara jobbat och sovit sedan dess. Härliga 12 timmars pass ibland, komma hem runt 2, sova tills jag börjar igen runt 12-13-tiden.. Men tjänar bra så tänker inte klaga! Bättre än vad jag någonsin gjort och då har jag inte ens någon riktig erfarenhet från servitrisjobb vilket är vad jag jobbar som nu.

Ganska så fancy ställe. Alla tjejer springer runt i klänningar och klackar vilket mest får mig att sakna mina skor där hemma. Som tur var fick vi löning idag så gissa vem som ska shoppa nästa gång jag har en dag ledig! Dessutom ligger stället precis vid havet, två minuters promenad från där vi bor (jobbar ihop med irländskan jag delar rum med) så nu har jag verkligen ordnat det för mig. Känns som att det kommer dröja ett tag innan jag åker härifrån...

Trodde jag skulle vara ledig idag men blev inringd vid sju-tiden. Hann med en tripp in till Melbourne och till Ikea (ser precis ut som hemma förutom "swedish food market") med en av killarna som bor i lägenheten. Fick köpt köttbullar och glögg på Ikea så nu är julen räddad! Kommer iofs jobba på julafton så vet inte om det spelar så stor roll egentligen... Verkligen inga julkänslor alls här nere men det kanske kommer när det väl är dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0