Back on track.

Har varit ett par dagar i djungeln nu. VIlket har framkallat en massa aterfall till Disney och Astrid Lindgren filmer/bocker =D Ni kommer sa hata mig=P

Men akte till Khao Sok i torsdags. Var lite oroliga att bussen skulle slappa av oss mitt ute i ingenstans och att vi skulle fa sova under en gran holl jag pa att saga, men kanske inte riktigt sa. NI fattar poangen. Men vi hade inte behovt oroa oss. Hann knappt komma av bussen innan de slangde sig over oss.

Var dar i tva natter. (ville inte vara kvar sa lange pga myggbetts-risken ;P ) Hann med massor anda.Tidig morron till sen kvall. Fredagen sa akte vi pa elefant-trekking. Askul!! Bortsett fran att jag grubbla lite pa vad fan jag skulle gora om elefanten fick for sig att springa till skogs nar jag satt dar uppe sjalv. Sedan efter vi hade haft var rast och besokt det lilla mini vattenfallet (torka) sa skulle vi tillbaka dar vi borja. Da tog Tove min elefant (fick bara sitta en pa den) och da fick hon sitta pa nacken pa den!! Jag var lite sotis for det har jag tjatat om att gora halva resan typ.

Sedan gick jag pa natt safari pa kvallen. Creepy men spannande. Och i lordags akte vi pa kanottur vilket ar bland det basta vi gjort pa hela resan! Jattemysigt och sa kom vi till ett stalle dar man kunde bada. Hade inte tankt gora det men nar vi sag guiderna bada sa vad gora. Fanns sa man kunde slanga sig i rep o grejer fran ett trad ocksa sa da blev jag sald. Hade dock inte badklader pa mig sa det blev till att bada med kladerna pa. (as you can see=P)

Gud vet vilka sjukdomar vi drog pa oss genom att bada i den an eller vad man ska kalla det men skoj var det!! Helt klart vart lite magsjuka som inte har drabbat oss an.

Tog oss pa nagot vis ner till Pang-nga. Hur vi kom fram ar ett under eftersom en sa att det inte ens skulle ga att ta oss dit under eftermiddagen men. Holl forvissa pa att hoppa av pa fel station men... Jobbigt med busschaufforer som inte snackar engelska.

Var bara en natt i Pang-nga pa ett shitty stalle med massa myggor i inomhus, jakla utebiograf som visade nagon form av krigsfilm som lat javlar hos oss. Lena var radd att de skot pa riktigt och lade sig ner =D Tog ett tag innan vi kom pa att det var en film ; )

Idag akte jag och Lena pa en battur under dagen for att se lite grottor och James Bond Island. Tove har redan sett det sa hon ville inte med. Traska runt i grottorna och sjong "Femton gastar pa dodmans kista...." Bara for att det eka precis som det gor i Pippi-filmen nar hon gor det =D

Tog sedan bussen ner till Krabi och en tuktuk till Ao Nang dar jag i skrivande stund och en vecka framat befinner mig!
Sa adios. Jag lever fortfarande. (aven om det inte ar sakert att det ar sa imorgon bitti for det ar bastu inne i vart rum, kan tankas att jag kolar dar inne.)


James Bond Island   Jag kunde  inte lata bli =D

Sot.                              Elefant trekking


Vet att bilderna ar vridna men orkar inte krangla med det nu. Vrid pa huvudet.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du hörde av dej, så vi fick höra att du levde. Låter ju som ni har haft väldigt roligt, är ju inte så lätt att blogga ute i junglen.



Kul med bilderna som du skickar med, lianen såg häftig ut förstår att du inte kunde hålla dej därifrån.



Här hemma händer inte så mycket annars, våren är på framfart fullt med vitsippor och körsbärsträden här utanför skolan har börjat att blomma. Blir väl inte lätt att komma tillbaka till vardagen sen när ni kommer hem.

Ha det så bra och hälsa dom övriga.



2009-04-20 @ 11:38:39
Postat av: Anonym

hahaha:D

det är SÅ josefine att hänga å slänga i lianerna och slänga sig i vattnet :D

2009-04-20 @ 17:57:55
Postat av: Axel

Haha. Thailand eller inte, du är fortfarande du. "Vrid på huvudet". Go you :D

(Min första kommentar för övrigt. Tror jag iallafall). Var lite rädd att det skulle bli sentimentalt och skit men det har vi ju redan tagit oss igenom idag. Ha't gött :)

2009-04-20 @ 23:06:40
Postat av: Maggan

Hälsa Ao Nang från oss!

2009-04-23 @ 10:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0